sobota, 25 sierpnia 2018

Geocaching party w Krakowie

Mój przyjazd do Krakowa zaplanowaam tak aby uczestniczyć w Geochaing Party 2018 organizowanym przez geocaching Małopolska. To impreza dla wszystkich uczestników zabawy poszukiwaczy skrytek :) W Krakowie impreza organizowana była już po raz III natomiast  ja uczestniczyłam w niej po raz drugi. Jak było rok temu możecie przeczytać TUTAJ
O tej zabawie opowiedziała mi moja przyjaciółka Aneta która z Darkiem pierwsi zaczęli szukać skrytek. Podczas ich pobytu w Cork 3 lata temu postanowiłam  i ja przyłączyć sie do tej gry :) i tak podczas naszych podróży znajduje chwilę aby znaleźć kilka sktytek.



Co to jest geocaching?
Z języka greckiego  geo – Ziemia a z angielskiego  cache – chować, skrytka, schowek, kryjówka)
Jest to  gra terenowa użytkowników odbiorników GPS, polegająca na poszukiwaniu tzw. skrytek (ang. geocache) uprzednio ukrytych przez innych uczestników zabawy. Ukrywane przeważnie w interesujących miejscach skrytki zawierają dziennik odwiedzin, do którego wpisują się kolejni znalazcy, a także drobne upominki na wymianę. Lokalizacja miejsca ukrycia skrytki przekazywana jest przez jej założyciela innym uczestnikom gry poprzez wprowadzenie współrzędnych geograficznych w jednej ze specjalnych internetowych baz danych, tzw. serwisów geocachingowych.
Nadrzędną ideą zabawy jest zachęcenie jej uczestników do odwiedzenia, w wyniku poszukiwań, miejsc w których ukryte są skrytki. Niektóre miejsca wybrane przez chowających są trudno dostępne, mało znane, rzadko odwiedzane, a przy tym atrakcyjne i jako takie uznane za godne prezentacji innym uczestnikom gry.


Do gry udało mi się już namówić kilkoro przyjaciół :) spotkaliśmy się razem na party, gdzie  razem szukaliśmy skrytek :) Ja wygrałam członkostwo premium na rok :) Będę mieć jeszcze więcej skrytek do szukania bo część z nich jest przeznaczona tylko dla użytkowników konta premium :)


Super zabawa i czas spędzony wspólnie z przyjaciółmi :)
Gdyby ktoś z Was chciał przyłączyć się do gry i być poszukiwaczem skrytek odkrywając przy tym piękne miejsca zapraszam na geocaching.com tam znajdziecie   wiecej informacji o tej zabawie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz