sobota, 14 grudnia 2019

Wizyta w Krakowie

Na koniec roku wykorzystując ostanie dni urlopu wybrałam się na tydzień do Krakowa odwiedzić rodzinę i przyjaciół, czasu było niewiele ale udało mi się spotkać z bliskimi :)


W sobotni wieczór wybrałyśmy się z Agą na kolację do restauracji Camera pyszne pierogi :) i spacer po krakowskim rynku. Odwiedziłyśmy Targi Bożonarodzeniowe w Krakowie które wiążą się z ponad stuletnią tradycją. W tegorocznym zestawieniu najpiękniejszych bożonarodzeniowych jarmarków na świecie, przygotowanym przez CNN, Kraków znalazł się obok Wiednia, Nowego Jorku i Brukseli, w zaszczytnym gronie najlepszych.


Świąteczny Kraków wygląda pięknie :)


Wszędzie pełno kolorowych światełek i aniołów nawet spotkałam jednego ;)


Udało mi się również odwiedzić ciocię i ponownie odwiedzić pałac w Kurozwękach


Tam znalazłam skrytkę z gry terenowej geocaching :)


Hodowla Bizonów w Kurozwękach.
Bizony sprowadzone zostały do Kurozwęk w grudniu 2000 roku w celach hodowlanych i agroturystycznych. Po uzyskaniu pozwoleń z Ministerstwa Rolnictwa i Ministerstwa Ochrony Środowiska oraz władz samorządowych, sprowadzono 20 jałówek i 2 byki z największej hodowli w Europie "Bison d'Ardenne" w Belgii. Stado jest częścią Stadniny Koni w Kurozwękach i jest nadzorowane przez urzędowego lekarza weterynarii i placówki naukowo-badawcze Akademii Rolniczej w Krakowie i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Stado odbyło obowiązkową kwarantannę  i zostało osiedlone na łąkach koło pałacu w Kurozwękach.  Stado bizonów oglądać można w naturalnych warunkach, a jednocześnie historycznym otoczeniu.


Udało mi się również odwiedzić Sandomierz :)


Pobyt krótki ale bardzo intesywny :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz