niedziela, 12 lipca 2015

The Promenade Festival w Tramore

4 lipca byłam na The Promenade Festival w Tramore koło Waterford
Cały festiwal trwa cały weekend 3 do 5 lipca b.r. Było tam wiele atrakcji dla wszystkich.
Dla najmłodszych odbywały się teatrzyki kukiełkowe, warsztaty artystyczne, pokazy magików i cyrkowców. Ponadto można było zobaczyć również pokazy akrobacji lotniczych, posłuchać muzyki na żywo.


Wśród wielu stoisk lokalnych rękodzielników i artystów był również polski akcent "Polish Village", w której Polacy prezentowali swoje wyroby. Można było zjeść tradycyjne polskie potrawy i skosztować polskich wypieków, nabyć polski miód od Skarby Ula


Można było  również kupić moje świeczki z wosku pszczelego oraz słodkie bukiety a także unikalne ręcznie wykonane ozdoby, biżuterię, zabawki, szkło dekoracyjne, tkaniny artystycznej, wyroby z wełny, polskie książki, itp.


Podczas festiwalu w "Polsce Wiosce" można też było wziąć udział w warsztatach z wyrabiania świec z wezy pszczelej i pszczółek z papieru które prowadziłam jako  My Little Craft World  oraz nauczyć się jak robić wycinanki łowickie które uczyła Dominika.


Tworzenie świeczek z wezy pszczelej to łatwy i przyjemny sposób spędzenia wolnego czasu dla całej rodziny. 100% naturalny wosk pszczeli jest stosowany jako podstawa w ulach. Weza wykonana jest w postaci arkuszy z wytłoczonym wzorem plastra miodu.


Weza pszczela wykorzystywana jest często w tworzeniu artystycznych ozdób i może być również używana przez dzieci. Małe dzieci mogły zwinąć arkusz wosk pszczelego wokół knota i zrobić piękną prostą świecę. Starsze dzieci mogły wyciąć warstwy wosku i stworzyć bardziej złożone projekty.

Młodsze dzieci na warsztatach mogły również  wykonać pszczółkę z papierowego talerzyka -  to prosta praca idealna na lato. Pokazałam dzieciom, że papierowy talerzyk nie służy tylko do spożywania na nim posiłku ale może być początkiem wykonania różnych dzieł artystycznych m.in pszczoły. Tworzenie z papierowych talerzyków to świetna zabawa rozwijająca kreatywność dzieci.


Nie zabrakło też elementów tanecznych, dziewczyny z bloga Agado wystawiające oferowane przez siebie produkty w tym spódnice w stylu Cleo kilka razy zatańczyły również do piosenki "My Słowianie" Donatana i Cleo, zostając nagrodzone gromkimi brawami przez publiczności.
Ja również nabyłam taką niebieską spódniczkę i dołączyłam do tańca :) Bawiłam się świetnie.


Dzień był udany, pogoda dopisała, Irlandczycy też chętnie się interesowali moimi produktami :)
Bardzo dziękuję Doni za zorganizowanie tak świetnego miejsca jakim była "Polska Wioska" która promowała polskie tradycje i zwyczaje na tym fesiwalu, oraz za zaproszenie mnie do jego udziału :)
Dziękuję również Asi, Krzysiowi, Michałowi i Piotrowi którzy cały dzień byli razem ze mną dzięki czemu ten dzień był wyjątkowo udany :)
Mam nadzieję, że za rok również odbędzie się traki festiwal i ja również wezmę w nim udział.
Więcej zdjęć Piotra z festiwalu, możecie zobaczyć TUTAJ


3 komentarze:

  1. ah, uwielbiam takie festiwale, w których można brać czynny udział właśnie w warsztatach i tego typu akcjach. A jak jeszcze był pokaz akrobacji lotniczych, to byłabym w raju <3

    OdpowiedzUsuń
  2. very informative post for me as I am always looking for new content that can help me and my knowledge grow better.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajnie- widac, ze byla dobra zabawa :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń