wtorek, 16 czerwca 2015

Warsztaty MyCork Artystycznie - malowanie na jedwabiu

W niedzielę, 14 czerwca b.r. w sali  kościoła St. Augustine's Church w Cork odbyły się kolejne, tym razem już XXIV warsztaty MyCork Artystycznie. Na zajęciach uczestniczki wykonały obrazki techniką konturową malowania na jedwabiu.


"Sztuka malowania na jedwabiu zaczęła się rozwijać w Indiach, w II wieku naszej ery. Do Europy trafiła z Rosji carskiej ok. 1920 r. Istnieje wiele technik malowania jedwabiu, m.in.: Shibori (wywodząca się z Japonii), Serti(szczególnie popularna we Francji) czy Gutta(służąca zaznaczaniu konturów).


Technika serti pozwala na tworzenie pięknych wzorów/obrazów na jedwabiu o wyraźnych konturach i kształtach, które się ze sobą nie zlewają. Dziś sztuka malowania na jedwabiu przeżywa swój renesans. Ręcznie malowane apaszki, szale, obrazki są niepowtarzalne i jedyne w swoim rodzaju."


Zajęcia poprowadziła  Anna Szwarc nasza specjalistka od szydełka. Nie ma rzeczy której Ania by nie zrobiła z szydełka, zabawki, lalki,koszyczki i inne przedmioty wykonane przez Anię można zobaczyć na jej blogu kotbury. Ania pokazała nam jak krok po kroku ozdobić biały jedwab w dowolnie wybrane wzory i kolory.


Ja swój obraz zrobiłam kwiatowy, w tonacji niebiesko - fioletowej


Malowanie na jedwabiu bardzo mi się spodobało i dziewczynom też dlatego postanowiłyśmy, że następnym razem każda z uczestniczek zrobi sobie swój własny jedwabny szal :)


Poniżej prace, które powstały na warsztatach


Prawie rok temu odwiedzając Dankę i jej rodzinę we Wrocławiu w prezencie otrzymałam jedwabny futerał  na telefon malowany przez Dankę specjalnie dla mnie :) Możecie go zobaczyć TUTAJ
Niestety jakiś czas temu prezent ten mi gdzieś zginął  :( i zostały mi po nim tylko zdjęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz