poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Odwiedziny Marysi :)

W miniony weekend gościła u nas nasza przyjaciółka Marysia która obecnie mieszka w Rzymie o której już pisałam TUTAJ. Dawno z Marysią się nie widzieliśmy więc tematów do rozmów było wiele, oczywiście nie wystarczyło nam czasu aby nadrobić zaległości. W niedzielę udało nam się wybrać na małą wycieczkę do Kinsale, pięknego irlandzkiego miasteczka.
Pokazałam Marysi geocaching - grę terenową i razem wybrałyśmy się na wspólne poszukiwanie skrytek :) Pierwszym miejscem w którym była ukryta skrytka był James's Fort - XVII wieczny fort położony w dół od miasteczka Kinsale na rzece Bandon,  fort został zbudowany w celu obrony portu morskiego i miasta. Znajduje się on na na przeciwko Charles Fort.

Po chwilowym poszukiwaniu Marysi udało się znaleźć jej pierwszą skrytkę :)

Z ciekawością otworzyłyśmy pudełeczko by wpisać nasze loginy i datę znalezienia skrytki.

Fort niestety był zamknięty dla zwiedzających więc wybraliśmy się na krótki spacer wokół fortu, w Kinsale byłam już kilkanaście razy ale do tego miejsca jeszcze nie odwiedziłam, dotarłam tutaj dzięki geocaching :)

Następna skrytka ukryta była w malowniczej miejscowości Sandy Cove, na obrzeżach Kinsale, w hrabstwie Cork, w drodze na Old Head z widokiem na  wyspę Sandy Cove Island.

Przez wieki wiele statków rozbiło się na skałach przy wyspie, w tym Eliza  licząca 147 ton,  który osiadł na mieliźnie na wyspie w 1846 roku.

Na koniec wybraliśmy się na klify Old Head gdzie dzień 7 maja 1915 w mgliste popołudnie zatonął statek  Lusitania, który stał się stalowym grobem dla 1198 osób.

Tutaj również była ukryta skrytka, którą udało nam się odnaleźć pomimo braku zasięgu gps :)

Duża skrzynka mieściła notes tak zwany logbook w którym należy wpisać swój login i datę znalezienia.

Wycieczkę zakończyliśmy na kolacji w Kinsale czyli tradycyjnej rybie z frytkami :)
Czas z Marysią szybko nam zleciał i niestety już dziś musieliśmy Marysię pożegnać :( mamy nadzieję, że wkrótce się spotkamy ponownie :) może w Rzymie :)