niedziela, 23 sierpnia 2015

Warsztaty My Cork Artystycznie - świeczki z wosku pszczelego

Sobotnie popołudnie spędziłam w miłym towarzystwie prowadząc warsztaty MyCork Artystycznie - Świeczki z wosku pszczelego. Na początku zajęć opowiedziałam dziewczynom kiedy  i jak zaczęła się moja przygoda ze świeczkami z wosku pszczelego. Wszystko zaczęło się gdy 4 lata temu pierwszy raz odwiedziłam rodzinna pasiekę na Roztoczu w Skarbach Ula. Wtedy też powstał mój blog i moje zainteresowanie świeczkami z wosku pszczelego. Możecie o tym  przeczytać TUTAJ.
Przekazałam też dziewczynom kilka ciekawostek o wosku pszczelim i skarbach z ula. Uczestniczki warsztatów poznały  jakie zastosowanie ma wosk pszczeli w przemyśle farmaceutycznym, kosmetycznym oraz jakie są jego lecznicze właściwości. Firmy farmaceutyczne wyrabiają z wosku: kremy, maści, plastry. Wosk leczy następujące dolegliwości: katar sienny, różne choroby skóry, czyraki, trudno gojące się rany, artretyzm, dnę. W stomatologii wosku używa się do tworzenia modeli zębów. Z powodu właściwości kojących, wygładzających i bakteriobójczych wosk wykorzystuje się także w przemyśle kosmetycznym. Produkty te chronią przed utratą wilgoci, przy czym nie zatykają porów. Wosk pszczeli w kosmetyce używa się do produkcji: kremów do twarzy, kremów ochronnych, produktów do depilacji,  pomadek, produktów do stylizacji włosów, tuszów do rzęs, cieni do powiek, pudrów, kredek, peelingów. W przemyśle spożywczym wosk pszczeli posiada oznaczenie E-901.


Warsztaty rozpoczęły się o 17.30 a sala wypełniła się pięknym zapachem naturalnego wosku pszczelego. Każda z uczestniczek warsztatów otrzymała zestaw do robienia świeć. W skład zestawu wchodziło: plaster naturalnej wezy, plaster farbowanej wezy, plaster prasowanego farbowanego wosku, kawałek naturalnego wosku pszczelego, knoty bawełniane oraz skórę z pomarańczy.


Następnie pokazałam uczestniczkom warsztatów dwie metody skręcania świeczek z wezy pszczelej, z której powstały świeczka walec prosta oraz spiralna. Pokazałam również jak można zrobić świeczkę z wezy w kształcie różyczki.


Na zajęciach uczestniczki zrobiły również prostą świeczkę z wosku pszczelego w połówce pomarańczy.


W drugiej części warsztatów dziewczyny zrobiły lampion ze słoika ozdabiając go sznurkami, tasiemkami oraz wyciętymi kształtami z wezy pszczelej.


Na warsztatach uczestniczki mogły również spróbować miodu spadziowego oraz wielokwiatowego z Pasieki Skarby Ula oraz pyłku kwiatowego.


 Na zajęciach powstały piękne prace i pachnące prace :)


 Na koniec zajęć tradycyjne już wszystkie uczestniczki wraz ze swoimi pracami ustawiły się do pamiątkowego zdjęcia.


Warsztaty jak zawsze okazały się bardzo udane a dziewczyny kolejny raz pokazały swój artystyczny talent :)
Dziękuję Ani - Kot Bury za foto relację z warsztatów którą możecie zobaczyć TUTAJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz