wtorek, 14 kwietnia 2015

Odwiedziny rodziny

Tegoroczne święta spędziłam z rodziną, mama przyleciała do mnie tydzień przed świętami na dwa tygodnie a brat tydzień później, więc tylko na tydzień. Czas nam bardzo szybko zleciał. Mama nadgoniła mi różne zaległości i porobiła porządki :) Pogoda nam dopisała, święta w Irlandii były ciepłe i słoneczne. Udało nam się też wybrać na kilka wycieczek :)
W wielkanocny poniedziałek wybraliśmy się wyspę Valentia.


Na wyspie można zobaczyć latarnię, oraz  jedne z najstarszych znanych skamieniałych tropów wczesnych tetrapodów których wiek ocenia się na około 385 mln lat.


Wyspa znana jest jako wschodni punkt końcowy transatlantyckiego kabla telegraficznego, łączącego ją ze wschodnim wybrzeżem Nowej Fundlandii. Pierwszy udany przesył wiadomości z wyspy tą drogą miał miejsce w 1857 roku. Stałe połączenie uruchomione zostało w 1866 i było użytkowane do 1966, kiedy to firma Western Union International zrezygnowała z jego eksploatacji. Obecnie w miejscu dawnej stacji telegraficznej, nazwanym Telegraph Field, znajduje się pamiątkowy pomnik.


Na wyspie można podziwiać również piękne klify z widokiem na ocean Atlantycki.


Po drodze na wyspę zatrzymaliśmy się w miasteczku Waterville w którego centrum znajduje się  pomnik Charlie Chaplina. Aktor przyjechał tutaj po raz pierwszy w 1959 roku i wracał co roku przez kolejną dekadę, zatrzymując się w The Butler Arms Hotel, gdzie zamieszkiwały również inne gwiazdy. Od 2011 roku odbywa się tutaj Charlie Chaplin Comedy Film Festival.


10 kwietnia wybraliśmy się do stolicy Irlandii - Dublina, tam spacerowaliśmy po centrum odwiedzając sklepy z pamiątkami, oraz odwiedziliśmy stadion Aviva Stadium na którym 29 marca rozegrał się mecz Polska - Irlandia


Pogoda nam dopisywała więc również odwiedziliśmy niewielką wioskę nad samym morzem Irlandzkim.


Niestety czas szybko zleciał i brat z mama wrócili już do Polski ale mam nadzieję, że wkrótce znowu do mnie przydają bo ich pobyt był dla mnie zdecydowanie za krótki.
Za niecałe dwa tygodnie przyjedzie do mnie moja przyjaciółka już nie mogę się doczekać :)
Zaległości blogowe nadrobione, postaram się na bieżąco pisać co u mnie, choć dzieje się wiele stąd moje opóźnienie w pisaniu. Ale będę się dla Was strać :)

1 komentarz:

  1. Bardzo ladne zdjecia. Bardzo milo jest jak rodzina przyezdza :-)
    U nas tez bylo pogodnie na Swieta.

    OdpowiedzUsuń